Fem servir cookies, tant pròpies com de tercers, per millorar la seva experiència online i recollir informació estadística sobre la seva navegació.
En continuar utilitzant aquesta web està acceptant la instal·lació i l'ús de cookies. Més informació a política de cookies
NORUEGA 2010 / ACTUALITZAT 11-08-10
16 juliol 2010

11/08/10

Per aquest matí hem programat tres activitats diferents, mentre que els freestylers s’han quedat a l’ona d’Skjak un altre grup ha fet una activitat en una zona d’aigua tranquila i el tercer grup ha aprofitat per fer un descens d’uns 7 o 8km del riu Otta fins a rribar a l’ona d’Skjak on ens hem retrobat amb gairebé tot el grup. A la tarda nova sessió de freestylers a Skjak, petita visita i compres a Lom.

10/08/10

Nou descens pel tram clàssic del Sjoa amb l’afegitó del tram que porta fins al camp d’eslàlom, mentre que els radicals de l’estil lliure s’han quedat a l’ona fins que ha passat la resta de grup.
A la tarda hem quedat amb en Mathieu, en Gael i en Kikí per fer el tram clàssic del Lagen. Tant la baixada del matí com la de la tarda han resultat una mica accidentades, el matí una pala ha passat a millor vida i a la tarda la piragua d’en Xavi ha canviat de forma però sense més conseqüències. Entre els consells del Team France i el bon fer d’en Xavi, amb una mica d'aigua calenta, la resta del carbonet de la barbacoa del sopar i algunes brides, ha estat suficient per retornar la piragua a la seva forma original. Un altre grup ha aprofitat la tarda per fer una ruta seguint el riu Ula en ple parc del Rondane.

09/08/10

L’Adrià, en Kimet, del Team Catalunya, i en Mathieu, en Gael i en Kikí del Team France, avui han fet el que anomenen riu del rius, l’Store Ula, en ple parc natural del Rondane. Aquest selecte grup de piragüistes ha tingut un seguiment personalitzat a peu de riu i amb un bon recull d’imatges. La resta del grup ha aprofitat per fer la ruta dels Trollstigen, Geiranger i Valldalen.

08/08/10

Per avui hem programat un descens del tram “steinholet” del riu Sjoa, una secció de classe II-III d’uns 5km. En aquest tram hi havia un “rulo pillon”, darrera d’una onada molt maca, que ha servit per doctorar a la Núria, amb molt bona nota, en el tracte amb els rulos... La zona d’embarcament situada al costat mateix del càmping Fjellcamp, amb una àmplia zona d’aigua tranquil•la, també ha permès fer activitat al grup que no ha fet el descens. Després de dinar i de superar un atac de mandra, els Lluïsos, la Rosa, l’Edu, l’Adrià, en Kimet i en Qujim, hem tornat a repetir el “playrun” del Sjoa i cap a casa. Avui hem convidat a sopar a Mathieu, en Gael i en Guigui, i hem passat una bona estona plegats i han quedat per demà amb l’Adrià i Kimet per remar l’Store Ula.

07/08/10

Avui hem fet tres grups, un grup que ha programat una visita a la zona del parc nacional del Rondane, un segon amb la Teresa com a cap de seguiment, l’Adrià i en Kimet com a piragüistes juntament amb Mathieu, en Gael i en Guigui, han anat a fer una secció del riu Tundra. El tercer grup de piragüistes s’ha quedat a la zona d’Skjak on han aprofitat per fer un parell de sessions a l’onada i un descens d’uns 3,5km del riu Otta fins arribar a Skjak. El grup de turisme s’ha integrat amb la població local i ha assistit a una celebració d’una comunitat protestant a l’esglèsia de Vistra (grup de country que feia temes americans en norueg i amb lletra sobre Jesús, amb dedicatòria inclosa al grup de catalans, però en anglès). Els piragüistes del Tundra s’han volgut estalviar el peatge d’una carretera privada i un senyor alt, gros i fora de si (un Troll) els hi ha barrat el pas...

06/08/10

Jornada de riu per a gairebé tot el grup. Hem fet dues baixades amb ràfting i dues baixades amb piragua pel tram “Playrun” del riu Sjoa. Hi ha hagut moments d’emoció i diversió per a tothom. A la tarda hem fet una visita, algunes compres a Otta i més tard el grup de la “ceba” ha anat a fer el Tram Amot del riu Sjoa amb un bon nivell d’aigua i d’adrenalina.

05/08/10

Aquest dia l’hem dedicat a fer el desplaçament des de Voss fins a Sjoa. Tots els desplaments es fan llargs per la dificultats de les carreteres i per les limitacions de velocitat. El recorregut fins a Sjoa l’hem plantejat com a recorregut turístic amb diferents parades a la zona del fiord i a l’altiplà del parc nacional Jotunheimen, amb estany i glaceres situades gairebé a peu de carretera. Hem fet una petita parada a Lom i ràpidament han aparegut tota mena d’aparells electrònics per recuperar la connexió amb el ”món”. Mentre la major part del grup ha seguit el desplaçament fins al càmping d’Sjoa, l’Adrià i en Kimet, amb el Lluís i en Quim per fer seguiment, han aprofitat per fer una petita sessió a Skjak.

04/08/10

La major part del grup ha optat per fer turisme a la zona de Flam, amb l’objectiu de fer un recorregut amb tren. Finalment el recorregut amb tren no ha estat a l’alçada de les espectatives i la passejada amb piragües pel fiord de Flam ha estat l’activitat més ben valorada del dia. El grup de piragüistes, Rosa, Xavi, Adrià, Joaquim i Quim, ha anat a fer el tram “Urland rund” del riu Raundanselvi. La Rosa s’ha estrenat fet un salt d’uns 2m i també hi ha hagut alguna nedada i alguna rulejada... Com que la zona de Voss no oferia gaire diversitat de possibilitats per remar rius amb diferents graus de dificultat i els trams fàcils no porten aigua, hem optat per recollir el campament base i traslladar-lo a la zona d’Sjoa, situada a un 10 Km d’Otta.

03/08/10

Hem programat un tram de fàcil del riu Vosso, però que finalment ha portat més feina de la que inicialment estava prevista amb algunes nedades no esperades.
A la tarda hem previst una secció força més complicada del riu Strondselvi entre Taulen i el càmping Twindefossen, on en Xavi ha obert un nou pas... Mentre que els responsables de la intendència han anat a buscar informació, a l’oficina de turisme de Voss, per localitzar un nou campament base.

02/08/10

Amb les 21 persones del grup hem fet una sortida fins a Bergen, una de les localitats més turístiques i conegudes de Noruega. La primera parada de la visita l’hem fet al mercat del peix, situat al costat mateix del port, on hi hem trobat a molts catalans que estan treballant a les diferents parades i ja hem encarregat lloc per sopar. Les típiques cases de fusta situades a primera línia de mar han estat una altra de les parades obligatòries de la visita amb pic-nic inclòs. El grup del Salt-Ter ha despertat la curiositat d’una periodista local i ens ha fet algunes fotografies i una petita entrevista, que han publicat a la pàgina web d’aquest mitjà de comunicació. Petits grups han visitat d’altres centres d’interès de la ciutat i finalment, tots plegats hem anat a veure una magnífica posta de sol en un paratge privilegiat (Algroy) de la costa de l’illa d’Algroyna.

01/08/10

Hem aprofitat el matí per comprar algunes provisions i al voltant de les 15h ha arribat el grup 3 després d’un bon grapat d’hores de viatge. A la tarda hi ha hagut qui ha aprofitat per recuperar hores de son després de conduir tota la nit i d’altres han aprofitat per fer una petita visita per la zona i un volt per Voss.

31/07/10

Desplaçament fins a la zona de Voss i instal•lació del nou campament base al càmping Flatlansmo.

30/07/10

Avui hem fet el tram Asengjuvet del riu Sjoa, un tram de 14km, ressenyat com a III-IV. Durant tot el descens hem estat esperant, amb certa preocupació, arribar al pas conegut com a “The Gut” però, malgrat que el recorregut està ressenyat amb una durada d’entre 3 i 5 hores, amb poc més d’una hora i quart hem completat el recorregut sense ser conscients de en quin punt es troba el “The Gut”. A la tarda hem pujat fins a salts del riu Store Ula, dins el parc nacional del Rondane, on en Xavi i en Quimet han fet els tres primers salts d’aquesta secció del riu. Al final del dia hem començat a preparar els trastos per traslladar el campament base a Voss

29/07/10

Ens hem organitzat en dos grups per fer una jornada de turisme a la ruta Trollstigveien i Geiranger i a la zona del parc nacional del Jotunheimen amb una visita a la glacera de Brigsdalbreen, que en els darrers 15 anys ha retrocedit uns 60 o 70m.

28/07/10

Hem començat les activitats amb una sessió de ràfting a la secció clàssica del riu Sjoa. L’activitat ha seguit amb un descens amb piragua fins al camp d’eslàlom del riu Sjoa i seguidament hem enllaçat amb la secció de classe IV/V- anomenada Admot on hem tingut força feina i alguna nedadeta... però sense conseqüències. Avui temperatures de més de 20º, al sol fa força calor però cal tenir en compte que les nits i matinades són fresques. Avui hem coincidit amb un guia del País Vasc francès que ja fa 4 anys que treballa a Noruega i que aquest hivern ha coincidit amb l’Aniol a Chile. Aquest noi ens ha dit de la zona de Voss ens agradaria molt.

27/07/10
Avui al matí secció clàssica del riu Lager amb en Xavi i els Quims. Dinar a casa a càrrec de les supercuineres, la Valle i la Núria. A la tarda hem anat al parc Nacional del Rondane amb l’objectiu de fer els salts del riu Store Ula, en Kimet ja feia dies que “taladrava” amb aquest salts i finalment se n’ha sortit però sense estalviar-se una magnífica aproximació a peu des del cotxe (podeu veure imatges a la galeria de fotografies). Immediatament després hem posat direcció a l’estació d’Otta per recollir a l’Edu i la Sílvia, que han arribat amb puntualitat britànica.

26/07/10
Al voltant de les 01:10 del dia 26, després de la marató de conducció han arribat en Xavi i la Valle. Per tal d’anar-nos posant a to hem fet la secció clàssica del riu Sjoa amb en Xavi, la Núria, la Teresa, en Kimet i en Quim, amb menys aigua que la setmana passada però igual de divertit. Cap a final del recorregut hi ha l’onada de Faukstad (molt guapa i ràpida). En Xavi en Kimet i en Quim hem seguit fins arribar al càmping del camp d’eslàlom, un tram d’uns 4km de classe II amb 300m finals amb sorpresa inclosa de classe IV. La secció final l’hem guardat per quan arribi l’Edu.
A la tarda “scotting” del tram del salts del riu Store Ula.

25/07/10

Tram Poll Fossen del riu Otta. Era un tram del que ens esperàvem molt però que finalment, malgrat un paisatge canadenc, ens ha decebut força. Al principi de tram hi ha un seguit de grades però amb molta pedra, després un tram llarg d’aigua plana i el final ha servit per salvar el tram. De tornada per anar a remar una estona a Skjak en Kimet ha fet una petita secció força espectacular de l’Otta a peu de carretera. Nova sessió a Skjak i cap a Dovreskogen (a casa), on hem fet el trasllat de la hitter que hem ocupat des de la nostra arribada a una de molt més gran i ben equipada.

24/07/10

Finalment el riu Otta ha recuperat un nivell normalitzat i Skjak ja torna a funcionar força bé. A la tarda, mentre en Kimet i la Núria han aprofitat per fer més pràctiques de llit elàstic a Lom, nosaltres hem fet una escapada per fer turisme fins al fiord Lustrafiorden al poble de Skjolden, passant per un altiplà amb estanys, restes de glaceres i el cim més alt de Noruega.

23/07/10
Avui al matí hem aprofitat per fer tasques domèstiques, rentadores... després hem anat fins a l’onada de Skjak per veure si el nivell de l’aigua ja havia baixat però encara hi havia molta aigua i no funcionava bé. Hem aprofitat per fer una visita turística a Lom i per fer pràctiques als llists elàstics i a la cinta d’un centre comercial especialitzat en material esportiu. Al vespre sopar a la fresca amb barbacoa de salmó.

21 i 22 de juliol

La Teresa té ganes de voltar ens ha convençut per anar a fer una ruta d’un parell de dies. Hem carregat els sacs, les tendes, carretera i manta… Hem fet una parada fer veure i fotografiar un tram espectacular del riu Rauma, una passada, i després hem seguit en direcció a la famosa carretera dels Trollstigen. La veritat és que el temps no ens ha acompanyat gaire i ens hem perdut una part de l’espectacular paisatge. Teníem intenció d’acampar en algun racó del bosc a peu de riu però la pluja persistent i amb 6ºC de temperatura hem optat per llogar una hitter en un càmping a la vall de Valldalen, una magnífica vall plena de camps de maduixers i amb un riu esplèndid. Malgrat el fred i la pluja els Quims han fet el tram mig del riu Valldola amb força aigua i amb la primera nedada d’en Quim al conegut pas “triple Offerman” (un intrèpid piragüista que va intentar aquest pas tres vegades i va nedar tres vegades). Després d’això ens hem menjat unes maduixes boníssimes i hem seguit la ruta fins a Geiranger. Geiranger és un poblet situat al final del Geirangerfjord, destinació dels luxosos creuers que fan la ruta dels fiords.
A la tarda “scouting” d’un tram sensacional del riu Otta, que va carregadíssim d’aigua, pas ràpid per Skjak, on el riu gairebé va desbordat i l’onada és impracticable. Hem finalitzat la ruta a “casa”, aquesta nit hem baixat fins a 0ºC però el divendres s’ha aixecat amb un sol magnífic.

20/'07/10

Dia de "perrus" tapat i amb pluja intermitent, la mandra ha estat a punt de guanyar-nos però finalment el fanatisme s'ha imposat. Amb un seguiment molt acurat i amb recull d'imatges inclòs, els Quims han anat a fer el tram alt del riu Bovra. És un riu molt diferent dels que hem fet fins ara, hi ha 3 o 4 passos "guapus" i un salt d'uns 3m que es pot fer sense gaires problemes. A la tarda la Núria i en Quimet han fet una sessió a l'onada de Skjak però amb un nivell d'aigua uns 35 o 40cm per sota del nivell del primer dia i amb força fred. Avui hem coincidit amb la Marian Saether.

19/07/10

Avui hem anat a fer el tram clàssic del riu clàssic de Noruega, el "play run" del riu Sjoa. L'ha fet tota la família i s'han afegit tres palistes grecs. El tram està farcit d'onades grans i molt grans, amb un parell de rulacos que s'eviten fàcilment. A la tarda els Quims hem anat a fer el tram del Sjoa "Amot" de 2km potents i amb molta aigua. En el pas clau en Quimet, amb l'Alla Star, ha dit que pel mig fàcil i ha pillat un backloop i un servidor tot darrera amb l'H3 de l'Óscar també ha tingut feina. Tram molt "guapo" i amb adrenalina (segon avís per tal que es vagin preparant en Xavi i l'Edu).

18/07/10
Ens hem despertat amb un fort ruixat però després s'ha destapat una mica i els Quims han anat a fer el tram clàssic del Lagen. Es tracta d'un tram de classe IV (V/VI). És un tram fantàstic però té feina (Edu i Xavi: aneu-vos prepaant!!!) El pas de VI l'hem portejat. Quan voliem anar a recuperar el remolc, amb gran sorpresa, hem vist una furgoneta que portava el nostre remolc enganxat, sembla que ha estat una confusió però encara tenim el dubte de si realment era una confusió o bé ens el volien birlar amb tot el material. A la tarda hem anat cap a Skjak on hem coincidint amb els palistes de laselecció Noruega i en Tyler Curtis.

17/07/10
Després de fer una inspecció de tram clàssic del Lagen, hem anat cap a Lom i Skjak on hi ha una onada boníssima. Tal com us podeu imaginar no hem perdut el temps i ja hem fet una primera sessió.

16/07/10
A les 06:45 hem arribat a Puttgarden i hem agafat el ferry de les 7:15h, a aquesta hora cap problema de cues. Furgoneta, remolc i 4 passatgers 107 euros. Després hem agafat el túnel i el pont que comuniquen a mb Suècia, és molt ràpid i pràctic i el preu és d'uns 54 eruos aprox. Atenció amb la velocitat a Suècia perquè ja tenim una recepta per anar a 105 en lloc d'anar a 80Km/h... Finalment després de gairebé 3.000 km hem arribat al Dobreskogen càmping al voltant de les 23:30h, per sort a la recepció encara hi havia gent i hem pogut agafar una hytter.

15/07/10
El grup 0 ha sortit des de Salt el dijous a les 8:00h, dues hores més tard del que estava programat, però amb un mes per davant això no és cap problema. Tal com estava previst hem feu una parada a Saint Pierre de Boeuf per remar una estona i així fer el desplaçament una mica més distret. L'aigua de Saint Pierre és calentíssima, la Teresa i en Quim només han aguantat una baixadeta i en Quimet i la Núria han aprofitat per entrenar una estona. Des del meu punt de vista les obres han servit per millorar les instal·lacions en alguns aspectes però l'han empitjorat en d'altres... encara hi ha moltes pedres i el Sweet nou ja s'ha ratllat a base de bé. A Saint Pierre hi hem trobat en Mathieu Dumoulin i hem quedat per trobar-nos a Voss a principis del mes d'agost, també hi treballa en Thimoté. Després carretera i manta tota la nit. Cal que tingueu en compte que l'autopista alemanya està en obres durant mols quilòmetres i només hi ha dos carrils molt estrets, de matinada hi havia pocs camions però imaginem que de dia el tema pot canviar molt.

Agenda d'activitats

Les Bèsties de Riu Eskola de piragüisme Fes-te Soci del Club!